Jaarverslag 2022/2023

Jaarverslag seizoen 2022/2023 van Supportersvereniging “De Fortuna Fans”.

De Fortuna Fans is opgericht op 9 april 1929 en onze supportersvereniging is 94 jaar oud.

Er hebben geen veranderingen in het bestuur plaatsgevonden.
De bezetting op dit moment is: John Kuijt (voorzitter), Thecla Ooteman (secretaris), Paul Britton (penningmeester) en de commissarissen Michel Boelens, Marcel Pafort, Erik Mulder en Richard Out.

In het afgelopen jaar zijn er ons helaas de navolgende leden ontvallen, ondere andere: wim Breeuwer, Luud Glas, Henk Wester, Renske Bakker en als laatste de pas overleden Jan Wim Gorter. Wij wensen alle familie veel sterkte toe.

Afgelopen seizoen zijn er twee kampioenen die bloemen van Fortuna hebben ontvangen: O.16-1 en O.16-2. Ook hebben wij een kampioensborrel voor de O.23-2 geschonken evenals een borrel einde seizoensafsluiting van de veteranen zaterdag 45+ en als laatste genoemd een borrel in Cork/Ierland van de reisgroep SV Fortuna Tours.

We hebben weer een aantal mooie acties kunnen doen voor de vereniging, waaronder de aanschaf van een nieuwe muziekinstallatie ter waarde van € 8.000,–. Ook de stoeltjesactie voor de tribune is een mooi succes geworden. De stoeltjes zijn ook voorzien van naambordjes. Er zijn reserveshirts aangeschaft voor alle senioren en ook mag vermeld worden de blinde pool door Christa Kuyt. Zij verzamelde € 1.000,– voor de club.

Gelukkig hebben we weer de klaverjasavonden als ook het keezen kunnen organiseren.
Lyda Piek is als eerste geëindigd met 49571 punten gevolgd door Jur van Steen met 47901 en als derde Hans van Enkhuizen met 47687 punten. Bij het keezen is Dick Smit winnaar met 880 punten, 2e Jan van Eig met 748 punten, 3e Alie Smit met 734 punten en tot slot Alie van Eig met 642 punten.

De Paasbingo is gehouden op 7 april 2022 en de opkomst was, zoals verwacht weer erg hoog. Het was een gezellige avond met mooie prijzen, verzorgd door Marcel en Rie Pafort.

Dit jaar is gelukkig ook weer de sportquiz georganiseerd op 2 juni 2022. De gelukkige winnaar was het team Bram Berkhout en Maurice Freyee.

Afgelopen seizoen hebben we weer een supporter van het jaar kunnen benoemen. De keuze is gevallen op Gerrit Best.

Ook het Tour de France spel hebben we weer kunnen realiseren en het was wederom een goed succes met veel deelnemers 235 teams. Met dank aan Erik Mulder, Ralf Eggers, Roy Glas en Michel Boelens. De uitslag is hiervan is: Als eerste het team De Rappe Trappers van Berry Degenhart met 673 punten, 2e Bonjour 1 van Rinus Segveld 652 punten en als derde Niet Gek van Rene de Leeuw met 647 punten.

Ook hebben wij de Fortuna Prijs kunnen uitreiken. Dit jaar is het Lex Bodifee geworden die deze prijs heeft gewonnen. Het gaat hier om het hoogst staande lid (of huisgenoot) van de Fortuna Fans op de eerste rustdag van de Tour.

De fietspuzzeltocht is gehouden op 16 juli 2022. Deze organisatie was dit keer in handen van de familie Bleij. De deelname was weer zoals vanouds. Alhoewel er gefietst moest worden met een stevige wind. De prijzen zijn gewonnen door Wouter, Martijn en Lara Mooi. Zij zullen de fietspuzzeltocht volgend jaar uitzetten.

En dan uiteraard niet vergeten de Kerstbingo. Deze is gehouden op zondagmiddag 18 december en was wederom een groot succes.

De Fortuna Supervoorspellersbokaal is ook weer gespeeld. De totaaluitslag is: Lia Veltman met 323 punten gevolgd door Bjorn Valk met 304 punten en aansluitend Margreet Koeman en Gerard Battem, beiden 300 puntend. De prijzen zijn bij de winnaars thuisbezorgd.

Het ledental van de FortunaFans is dit jaar enigszins gedaald ten opzichte van het vorig jaar. Dit seizoen telden wij circa 600 leden.

Tot slot willen wij, zoals gewoonlijk, iedereen bedanken die zich op wat voor manier dan ook voor de Supportersvereniging “De Fortuna Fans” verdienstelijk heeft gemaakt!!!!

Wormerveer, 14 november 2023

Total Page Visits: 353 - Today Page Visits: 1