Jaarverslag 2019/2020

Jaarverslag seizoen 2019-2020 van

Supportersvereniging “De Fortuna Fans”.

De Fortuna Fans is opgericht op 9 april 1929 en onze supportersvereniging is nu 91 jaar oud.

Dit jaar zijn er geen veranderingen in het bestuur. De bezetting is nog steeds: John Kuijt (voorzitter), Thecla Ooteman (secretaris), Paul Britton (penningmeester) en de commissarissen Jeanette Prins, René Koeman en Michel Boelens. Er wordt meerdere malen per jaar officieel vergaderd, terwijl daarnaast ook informeel onderling overleg wordt gehouden.

En ook dit seizoen zijn er leden die ons zijn ontvallen: Onne Westerhof, Piet Bakker, Fenna Kop, Gerrit de Louw en Piet ten Broek.

Sportief gezien is het afgelopen seizoen een zeer vreemd seizoen voor onze club geweest. Dit in verband met uiteraard het Corona virus. De competitie hebben we niet af kunnen maken. De Fortuna herenselectie speelde in de eerste klas A en gaat hier ook weer beginnen in het komende seizoen.

Dit jaar geen huldiging van de kampioenen van het seizoen.

Mede in verband met het Coronavirus zijn er minder activiteiten georganiseerd. Onderstaand een korte samenvatting hiervan:

Op 28 februari was de laatste klaverjasavond. Uiteraard niet zo gepland maar vanwege het Coronavirus zijn de activiteiten van de FortunaFans stopgezet. We gaan nu uit van de laatst genoteerde stand. Voor de klaverjassers is als eerste geëindigd Siem Butter met 28849 punten, 2e is Lyda Piek geworden met 28787 punten en als derde is geëindigd Han Smit met 27885 punten. En de winnaars van het keezen: Als eerste is geëindigd Alie van Eig met 694 punten, als tweede Alie Smit en Gina Rem, beiden met 642 punten en als derde Dirk Smit met 526 punten. Er heeft geen prijsuitreiking plaatsgevonden. De prijzen zullen individueel bij de winnaars thuis worden afgeleverd.

De Kerstbingo op 22 december 2019 was ver voor de Corona, en de bingo was wederom heel goed bezet. Circa 80 deelnemers. Wij denken dat dit komt omdat we de bingo weer op een zondag hebben laten plaatsvinden. Ook dit jaar waren de mooie prijzen verzorgd door Jeanette Prins. En tevens bedanken wij ook dit jaar onze gulle gevers voor hun bijdrage.

Voetballer van het seizoen is komen te vervallen.

Supporter van het jaar was Dick Smit.

Eerst was het plan om ook het Tour de France spel te laten vervallen maar na overleg met elkaar toch besloten om het door te laten gaan. Onze dank gaat uiteraard weer uit naar  Erwin en Dick vd Brink. De uitslag is: Helen Torenstra met 627 punten is eerste geworden met aansluitend Charles Kingma met 624 punten en als derde is geëindigd Siem Butter met 615 punten. Ondanks de corona waren er dit jaar weer veel inschrijvingen voor dit Tour de Francespel.

En tevens geldt dat we geen Fortuna Prijs hebben kunnen uitreiken. Vorig jaar hebben wij voor de tweede keer deze Fortuna Fans prijs uitgekeerd. Het gaat om het hoogst staande lid (of huisgenoot) van de Fortuna Fans op de eerste rustdag. Laten we hopen dat we dit volgend jaar weer kunnen uitreiken.

Ook de fietspuzzeltocht is niet gehouden, deze stond gepland op 7 juni 2020. We hopen dat Pim de Jong en Roy Glas zich net zoals de voorgaande jaren volgend jaar weer in willen zetten.

En we vallen bijna in herhalingen want ook de Fortuna Supervoorspellerswedstrijd is niet afgerond. We zijn nu uitgegaan van de stand van de laatst gespeelde wedstrijd en dat was op 8 maart 2020. Eerste is geworden Michael Veltman met 156 punten, tweede is Ank Kamp met 144 en als derde wordt genoteerd Barend Bleij met 138 punten. De prijzen zullen net zoals de klaverjasprijzen thuis bezorgd worden.

Het ledental van de FortunaFans is dit jaar wederom gedaald. Dit seizoen telden wij circa 600 leden.

Tot slot willen wij graag iedereen bedanken die zich op wat voor manier dan ook voor de Supportersvereniging “De Fortuna Fans” verdienstelijk heeft gemaakt!!!!

Wormerveer, november 2020

Total Page Visits: 632 - Today Page Visits: 2