Jaarverslag 2017/2018

Jaarverslag seizoen 2017-2018 van de Supportersvereniging “De Fortuna Fans

Opgericht op 9 april 1929 is onze supportersvereniging 89 jaar oud.

Het bestuur bestaat dit seizoen uit John Kuijt (voorzitter ), Thecla Ooteman (secretaris), Rob Dik (penningmeester) en de commissarissen Jeanette Prins, René Koeman, Peter Saft en Wim Bakker.
Paul Britton en Michel Boelens hebben al vergaderingen meegedraaid ter voorbereiding op de opvolging van Rob en Peter. Er wordt meerdere malen per jaar officieel vergaderd, terwijl daarnaast ook informeel onderling overleg wordt gehouden.

Helaas ontvielen ons ook in deze periode een aantal leden. Niet meer onder ons zijn de volgende leden: Maartje Steenbakker, Gerrit Krom, Harm Piek en Dolf Heijmans.

Sportief gezien is het afgelopen seizoen voor de Fortuna herenselectie uitermate goed verlopen. Na een mooi seizoen met slechts 2 nederlagen zijn wij gepromoveerd naar de hoofdklasse.

Bij de jeugd hebben wij dit seizoen vele kampioenschappen mogen beleven Kampioen zijn geworden: Jo-10- 4 en 5, Jo-11-1, 4 en 5, Jo-15-3 en 4, Jo-17-1 en Jo1-9-1

Onderstaand de activiteiten van onze supportersvereniging:

De supportersinstuif werd dit jaar op zaterdagavond 7 april gehouden na de wedstrijd tegen Assendelft. Na afloop was er een gezellige bijeenkomst in het Paviljoen met muziek van DJ Benjamin.

Fortuna’s klaverjaskampioen werd Wim Breeuwer en op de 2e plaats eindigde Luud Glas. Fred Breeuwer werd 3e. De animo voor het klaverjassen wordt steeds minder. Wij hebben voorgesteld het volgend seizoen slechts één keer permaand te klaverjassen. Dit viel op de laatste klaverjasvond niet in goede aarde. De klaverjassers zullen alles in het werk stellen om meer deelnemers naar het paviljoen te krijgen. Voorlopig gaan we door met één keer in de veertien dagen en de klaverjassers zullen zelf de organisatie op zich nemen. Wij zullen ze wel financieel blijven ondersteunen.
Op dezelfde avonden hebben we ook het Keez-spel gespeeld. De opkomst hiervan is matig geweest.

Uiteraard was er ook weer een Kerst- en Paasbingo. Zoals gebruikelijk was er weer sprake van een mooie prijzentafel verzorgd door Jeanette Prins. Naast de aangekochte prijzen ook een aantal prijzen van gulle gevers, waarvoor onze hartelijke dank.

Ook dit seizoen heeft onze supportersvereniging het Tour de Francespel georganiseerd. Het aantal deelnemende ploegen lagdit jaar op 260. Winnaars dit jaar zijn: Adri Breeuwer  (1e), Quin de Louw (2e) en 3eis geworden Marcel Pafort. Dit jaar hebben wij voor het eerst de Fortuna Fansprijs uitgekeerd. Dit was het hoogststaande lid van de Fortuna Fans op de eerste rustdag. Deze prijs ging naar: Imco Root. Ook dit keer konden we de eerste 40 van het eindklassement verblijden met een prijs(je).

De fietspuzzeltocht is gehouden op zondag 28 juni. De uitzetters Pim de Jong en Roy Glas hebben er net zoals vorig jaar weer een attractieve rit van gemaakt. De zonnegoden waren ons wederom goed gezind want het was ook dit jaar weer erg warm. De winnaar van dit jaar was het team van Willem en Denise Gooijer.

Bij de Fortuna Supervoorspellerswedstrijd is Adrie Breeuwer de supervoorspelster geworden met 271 punten, tweede is Martijn Mooi geworden met 258 punten en als derde konden we noteren Barend Bleij met 256 punten.

Ook de voetballers van het seizoen 2017/2018 zijn bekend, Jermano Huwaë is de voetballer van het jaar, tweede is Nordin Bakker geworden als derde is Milan Klopper geëindigd. Het talent van het seizoen is Nordin Bakker geworden.

Belangrijk is het ledental. Velen maken soms aanzienlijk meer contributie over dan de minimum bijdrage van € 5,–. Wij eindigden dit seizoen met 680 leden, toch weer iets lager dan vorig jaar.

Loes Veenis is gekozen tot Supportster van het Jaar. Naast onze dank kreeg zij een kadobon en een bos bloemen.

Uit het verslag van onze penningmeester Rob Dik blijkt dat er in onze supportersvereniging van een amateurvoetbalclub nog heel wat geld omgaat.
De inkomsten van het lottoweekgetal en de loterij H1 bedroegen dit seizoen respectievelijkruim € 1.600– en € 2.600–.
De opbrengst van de entreegelden in het controlehokje brachten bijna
€ 3.000,–op.

Wij hebben dit seizoen Fortuna Wormerveer weer in financiële en materiele zin gesteund. We noemen hiertoe onder andere de bijdrages voor trainingskampen van Heren 1 en 2.

Tevens hebben wij het jeugdtoernooi en de businessclub weer gesteund en een bijdrage geleverd aan een nieuwe maai/veegmachine.

Wij willen uiteraard graag iedereen bedanken die zich op wat voor manier dan ook voor de Supportersvereniging “De Fortuna Fans” verdienstelijk heeft gemaakt!!!!

Wormerveer, 13 november 2018

Total Page Visits: 1181 - Today Page Visits: 1